زنـــــــــــدگی یـک رویــــــــــــــــــــــاســـــــــــت

زنـــــــــــدگی یـک رویــــــــــــــــــــــاســـــــــــت
رویــــــــای وصـــــــــــــال انگیـــــــــــــــــــــــــــــز 
نويسندگان
آخرين مطالب

راین میان لوئیس آراگونس نقش پررنگی در موفقیت های فردی چابی داشت؛ دراینکه او به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اسپانیا در سالهای اخیر برسد... خود چابی هم همواره در صحبتهایش می گوید که سرمربیانی که بیش از سایرین روی رشد فوتبال او تاثیرگذار بودند، پپ گواردیولا و آراگونس بوده اند

چابی در گفتگو با مجله پاننکا به یادآوری روزی پرداخته که لوئیس تصمیم گرفت او را به عنوان مهره اصلی و چهره برجسته تیمش برگزیند. خود چابی درمورد آن روزها می گوید:« لوئیس همیشه به ما می گفت که ما شرایط فیزیکی ایده آلی نداریم ولی از نظر تکنیکی جزو 5 تیم برتر دنیا هستیم. او این راه گفت و به اتاقش رفت ولی ما خیلی دراین باره صحبت کردیم. فهمیدیم که استیل و سبک بازی تیم ما کلید موفقیتمان است و بازیکنان بامهارت باید در زمین بیش از پیش بدرخشند.»

او بایادآوری فروتنی سرمربی سابقش درتیم ملی و روحیه جنگنده او به این نکته اشاره کرد که رفتاری که آراگونس با شاگردانش بود که باعث شد همه آنها همواره از سرمربیشان دفاع کنند:« او همیشه رو دررو حرفش را می زد:" اگر ت وبازی نمی کنی به این خاطر است که این هفته فاجعه بار کار کردی." "خسته ای یا چی؟" "امروز عالی بودی وباید این آمادگی ات را حفظ کنی."»

چابی درادامه صحبت هایش به یاد روزی افتاد که آراگونس برای اولین بار برای دعوت کردن از او به اردوی تیمش با اوتماس گرفت.این اتفاق در شرایطی رخ داد که بعد از روی کار آمدن آراگونس در تیم ملی اسپانیا او برای چند اردو از چابی دعوت نکرده بود:«او در ماه سپتامبر مرا دعوت کرد.در شهرک ورزشی تیم ملی اسپانیا در لاس روساس بود.من هم به آنجا رفتم و آراگونس بلافاصله بعد از دیدن من گفت:"با خودت چه فکری می کردی؟حتما می گفتی که کدام پیر خرفتی تو را به تیمش دعوت نمی کند؟" و من گفتم:" نه نه،من این طور فکر نمی کردم" و او ادامه داد:" چرا، چرا؛ بگو؛ حالا بعدا دراین باره صحبت خواهیم کرد" آراگونس همین طور بود. تو را می خنداند و درعین حال یقه ات را می گرفت و بالا می کشید وکاری می کرد که با انگیزه بالا به اتاقت بروی»

بعد از یورو2008 و با روی کار آمدن پپ گواردیولا در بارسا بود که چابی ارناندس متحول شد. او حالا مغز متفکر و سنگ بنای تیم ملی اسپانیا بود  و تدریجا مبدل به بازیکنی افسانه ای و لیدر بارسا نیز شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ورزشی,
[ دو شنبه 14 بهمن 1392 ] [ 11:26 ] [ maj7 ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 28294
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1